onsdag 3 augusti 2011

Kärlek

Ikväll när alla barn var nattade och jag satt i soffan och åt kaka som jag egentligen inte var sugen på och som bäst funderade på om jag orkade göra en kopp te kom Storan ner igen och ville viska en hemlighet till mig. En tjejsak sa hon, och viskade så tyst så tyst för att inte pappa skulle höra:

- Mamma när jag tänker på Isak känns det som fjärilar i magen, tänk om jag är kär.

Detta var tydligen mycket pinsamt för hon fnissade och gömde sig bakom min rygg. Jag kunde inte låta bli att skratta lite och förklara att det ju i så fall bara är bra och att det betyder att man tycker mycket om en annan person.
- Men Isak fyllde ju 5,5 år före mig så då dör han ju före mig och då kommer jag bara att bli ledsen....

Små barn, stora tankar.

En minut senare:
- Mamma kan man vara kär i en anna tjej?
Jag drog hela faderullan om att man kan vara kär i vem man vill
- Då är jag nog kär i både Isak och Lisa

Lilla söta unge, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar