lördag 28 maj 2011

Ödmjukhet och ofrivillig barnlöshet

Genom andra bloggar som jag följer har jag uppmärksammat att det är de ofrivilligt barnlösas dag idag den 28 maj, dagen före mors dag. Jag är ju inte ofrivilligt barnlös utan berikad med inte mindre än tre prinsessor men genom att ta del av andra bloggares historier känner jag en enorm ödmjukhet inför livet och inför mitt föräldraskap. Tänk om det hade varit jag...Det kunde lika gärna ha varit jag. Det kan vara vem som helst.

För mig, liksom för många andra, har det här med familj och barn varit ett naturligt steg i livet som alltid varit självklart att jag skulle ta. Jag vet att om jag drabbats av ofrivillig barnlöshet så skulle jag gjort allt i min makt för att få ett barn, det hade aldrig funnits något annat alternativ. Jag är så otroligt tacksam för mina barn att det idag överskuggar allt annat och jag vill skänka en tanke till alla som kämpar.

Det känns nästan som hyckleri att skriva om ofrivillig barnlöshet i min situation men jag gör det för att stödja alla där ute, kända som okända, som kämpar, gråter, skrattar och hoppas. Jag hoppas med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar