torsdag 2 juni 2011

Det är jag som skapar

I min barndom sken alltid solen, mamma och pappa var glada, vi sprang barfota i gräset och klappade små kattungar och plockade blommor....eller kanske är det en efterkonstruktion? Ja, med största sannolikhet för vilka föräldrar är perfekta alla dagar? Mina minnen är i alla fall perfekta.
Idag slog det mig att det är jag som skapar mina döttrars minnen av sin barndom. Skrämmande..Jag gör så gott jag kan men känner mig långt ifrån perfekt. Hur ska man hinna med allt man vill visa sina barn, allt man vill lära dem och allt man vill föra över till dem att minnas? Hoppas att det räcker att försöka.

Jag har ett foto av mig som bebis ovanför min säng. Idag satt Storan där och tittade på en leende bebis och undrade varför jag var så glad när jag var bebis och inte nu....Jag vill vara en glad mamma - alla dagar, ska försöka bli bättre på att visa min glädje som bor där inna bakom all stress och trötthet. Det är hon värd, Storan.
Eller happiness is not a destination it is a way of living.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar