onsdag 22 juni 2011

Hemskaste hemskt

Idag när vi skulle åka på en utflykt och satt i bilen upptäckte jag att jag glömt byta skor. Jag var fortfarande iklädd mina tofflor av tantmodell som jag har hemma när jag springer ut och hämtar posten o. dyl. Jag kläckte ur mig något om att det ser hemskt ut och att jag hoppas att ingen tänker på det. Storan funderar en stund och frågar sedan om det skulle vara mer hemskt om hon, Mellan och Lillan skulle ramla i ett vattenfall och dö samtidigt alla tre... HJÄLP, vad svarar man? Den hemskaste av alla hemska saker som skulle kunna hända. Jag blev alldeles kall och kände en smärta uppifrån och ner ut genom tårna. Ja, det vore värre.
Hemska, hemska tanke nu kan jag inte sluta tänka den.

Vad får min lilla stora 5-åring allt ifrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar