onsdag 8 juni 2011

Humor och bus

Idag var jag och Storan på avslutningssamtal på förskolan och träffade den pedagog som ansvarat för hennes grupp det senast året. Han visade bilder på vad de gjort i gruppen, pratade och diskuterade med Storan vad som varit bra och vad som varit mindre bra. vad som varit kul och vad som varit mindre kul. Det var fashinerande att höra min lilla femåring prata verksamhetsplanering! Vilka insikter och åsikter hon har. Efter en stund tröttnade hon dock och klättrade upp på bordet och hoppade i soffan ovh jag och pedagogen fick tillfälle att prata lite mer ostört kring hennes situation i gruppen, som inte alltid varit så bra. Storan bytte förskola för ett år sedan och har inte riktigt kommit in i gemenskapen med nya kompisar, hon har helt enkelt haft lite otur och trivs inte riktigt 100% med något av de andra 5- eller 6-åringarna på avdelningen. tack och lov har det blivit bättre och jag fick höra att hon nu har en naturlig plats i gruppen och tar för sig på alla sätt.
Han sammanfattade Storan som en tjej med humor och bus i sinnet. Jag kunde inte sagt det bättre själv, möjligen klätterapa också. Känns bra att hon verkar vara samma person på förskolan som hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar