tisdag 28 juni 2011

Första gången

När man har en bebis är det så mycket som man gör för första gången, som bebisen får uppleva eller göra för första gången. Första badet, första vändningen, smakportionen, semestern, leendet och så vidare. Idag har Lillan tagit sitt första utomhusdopp. Lilla foten doppades ner i sjön och det sparkades lite. Igår fick hon uppleva att stå på gräs barfota för första gången. Synd att man som vuxen inte minns alla dessa intryck och nya saker, jag menar hur ofta gör jag något helt nytt, något som jag inte tidigare kommit i närheten av? Aldrig tror jag.

Annars har dagen förflutit som vanligt med sol, bad och familj. Nu har barnen sover väntar mitt alldeles egna evighetsarbete: Att plocka i ordning...

Kom förresten att tänka på att för tre år sedan hade jag en dotter. Nu har jag tre. Inte konstigt att jag inte hinner med alltid :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar