måndag 13 juni 2011

Banan och bortbyting

Idag har Storan inte varit som vanligt, inte alls som vanligt. Sur, arg, gnällig och trotsig. Skrikit åt lillasyster, skrikit åt min väninna, slagit lillasyster, gråtit och så vidare. BLÄ! Redan efter halva dagen hade jag fått nog av dagen. Detta i kombination med min dåliga nattsömn med Lillan har gjort mig till världens tråkigaste mamma idag. Och tror mig, det har jag fått höra.
Halva svaret kom ikväll när Storan började hosta och fick feber. Hellre en sjuk dotter än en förbytt. Tack.

Lillan har fått smaka banan idag och det måste varit det äckligaste hon känt i sin lilla mun någonsin.En rysning gick genom kroppen på henne, som en orm som svalt något för stort. Tacka vet jag palsternacka. Imorgon blir det banan igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar