fredag 17 juni 2011

Regn

Idag har det regnat hela dagen och jag har varit mest inne bortsett från en tripp till Kvantum för veckans matinköp samt ett par raska promenader med vagnen för att få Lillan att sova. Hon har väldigt svårt för att somna inomhus ovaggad.
Storan och Mellan däremot drog på sig regnkläder och stövlar och var ute och lekte halva dagen i vattenpölar och gegga. De grävde, öste vatten, hoppade i vattenpölar och skrattade. Själv satt jag med datorn vid köksfönstret och tittade på dem. Jag kände mig på något konstigt sätt lycklig över att mina barn ville leka i regnvädret istället för att hänga inne framför TV:n. Att de inte ännu blivit lika bekväma som sin mamma. Jag borde ju ha gjort dem sällskap, det hade nog varit en roligare dag då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar